Bourgondisch - Reisverslag uit Lamastre, Frankrijk van Jos en Frank Sierhuis - WaarBenJij.nu Bourgondisch - Reisverslag uit Lamastre, Frankrijk van Jos en Frank Sierhuis - WaarBenJij.nu

Bourgondisch

Door: Jos en Frank

Blijf op de hoogte en volg Jos en Frank

17 September 2014 | Frankrijk, Lamastre

Dat hebben we zeker niet van een vreemde. Jan Sier kon van de geneugten van het leven genieten en zeker ook van een goed glas wijn. Fietsend door de Bourgogne en Beaujolais wijngebieden is het dan ook vaker WOT dan BOT. De wijsheid dat ter plekke lokale producten het lekkerst zijn testen we nauwkeurig. Dus Cotes de Beaune in Beaune en Mâcon in Mâcon.
Op de fiets zijn we daarnaast ook getuige hoe dit goddelijke vocht tot stand komt. Als de borden langs de weg dan ook nog verzekeren dat "de wijnboeren van de Heilige Liefde u een goede weg wensen" kan er toch niets meer misgaan?
Om al dat goede leven ietwat te compenseren, zweten we op de fiets iedere gedronken druppel weer uit, want ook de wijnheuvels zijn niet Hollands horizontaal.
Tenslotte nog te vermelden dat de pleisterplaatsen zonder uitzondering verrassend zijn. Met aardige gastheren en -vrouwen en voortreffelijk eten. Genoeg genietverhalen. De plaatjes spreken voor zich.

• 18 September 2014 - 09:06

Rob Korporaal:

Mannen, geweldig, wat had ik graag meegegaan, vooral om die mooie wijnen en dat bier. Fietsen niet natuurlijk. ik vind het hol om op de boulevard te komen al stijl.
    Veel succes en geniet

• 19 September 2014 - 09:24

Anna:

Jullie zijn op het juiste moment op de juiste plaats, wat een genot! Eerst van brouwerij naar brouwerij, nu van wijngaard naar wijngaard.....Ik geniet op afstand mee van jullie verslagen! Nog veel succes en veel plezier.

• 20 September 2014 - 12:58

Annelies Uit Delft:

Wat een leuk verhaal, wat een mooie foto's. En wat een heerlijk fietsweer tot nu toe. Wat zijn jullie al opgeschoten!

• 20 September 2014 - 13:12

Femke:

Zo! Stoere bikkels, jullie zijn al aardig op weg. Verhalen en foto's zijn kikke, maar riets selfie is het meest hilarisch. Wanneer komt jullie selfie??!
    Hier in Vietnam is het leven minder bourgondisch, maar juist spectaculair met het eten van embryo eendjes en hond.... Lekker doorbikkelen jullie!! Liefs femke

• 22 September 2014 - 11:18

Tim:

Zo heren, dat schiet al aardig op. De kilometers glijden gestaag onder jullie door en dan kun al die heerlijke calorieën wel gebruiken. Ik mis nog wel af en toe een leuke LIL, Frank of vallen die tegenwoordig onder de noemer JOF? Het pakket voor 't archief is in goede staat ontvangen. Was even in verwarring door een feloranje lijn vanuit Eindhoven maar dat zal van een eerdere tocht geweest zijn. Maintenez le bon travail! En wat de heuvels betreft: moedig voorwaarts!
    Groet, Tim

• 22 September 2014 - 23:37

Roel:

Prachtige foto's en zo te zien genieten jullie er goed van. Veel plezier en laat de tandjes malen!