Eerste dagen - Reisverslag uit Diest, België van Jos en Frank Sierhuis - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Diest, België van Jos en Frank Sierhuis - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Jos en Frank

03 September 2014 | België, Diest

De start was een thuiswedstrijd voor Jos. Vanaf de Tomatenstraat de stad uit, daar was geen kaart voor nodig en ook Annet reed nog een mooi stuk mee. Voorbij het terra cognita bleek de planning echter wat voorbijgestreefd door nieuwbouwwijken en spoorwerkzaamheden. Wat hindernissen kortom om de flexibiliteit te testen. Op richting Rotterdam waar dan ook de regen ons humeur wil testen en daar tot Dordrecht mee door gaat. Dan smaakt een biertje echt verdiend.
Maandag schijnt de zon en lijkt de nog jonge tocht weer echt op vakantie. We sjezen door oerhollandse polders over de Moerdijkbrug het Brabantse land binnen. We hebben een lunchafspraak bij tante Riet in Oosterhout. Riet is 89 en vindt het geweldig dat we langskomen. We kletsen uiteraard veel over Pa Jan Sier en hebben veel plezier met Riets eerste selfie.
We fietsen die dag verder tot Baarle Nassau, de ultieme aarzeling om Nederland te verlaten.
Nog even over Jan Sier. Ik vraag aan Jos: Pa in drie woorden. Hij: Djezus. Ik: dat was één. Twee en drie worden 'creatief' en 'eerst de zaken, dan het meisje'.
De laatste zou duiden op een calvinistische houding terwijl Pa toch zo ontzettend katholiek was. We gedenken hem met een knipoog als we overnachten in Hotel den Engel en ook een bed & breakfast bespreken in Diest: B&B Begijnhof in de Heilige Geeststraat.
Daar zijn we nu, in een geweldig klein huisje in het begijnhof, waar we zelf kunnen koken en nagenieten van een prachtige eerst dag in België. Via het Bels lijntje naar koffie in Turnhout, lunch in Geel en via de eerste kleine klimmetjes vlak voor Diest die aankondigen dat niet de hele wereld plat is.

• 03 September 2014 - 14:57

Harry Niemeijer:

Beste fietsbroeders.
    Veel succes de komende tijd. Ik ga jullie nauwlettend volgen.
    Hartelijke groet,

Harry Niemeijer

• 03 September 2014 - 17:33

Peter Steeneken:

Fraai verslag met dito foto's over afzien in het vlakke met bouwterreinen en voetgangerstunnels. Kennelijk toch een staaltje niet geheel optimale voorbereiding? Voor mij zijn jullie nu al helden! Mooie doortocht door Rotterdam (mijn stad) met duidelijk herkenbaar Overschie en de Erasmusbrug. Jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt naar de Binkenroute (59 km). Ik wens jullie veel succes. Jullie zullen het nodig hebben.

Hartelijke groet,
    Peter Steeneken

• 05 September 2014 - 12:31

Rob Korporaal:

HiHi, dit is leuker dan de Vuelta volgens. Succes mannen

• 05 September 2014 - 13:23

Tim:

Ha, dat ziet er goed uit!
    Onbekommerd fietsen richting verre horizonten. Dat roept weer vele herinneringen op. Zoals de onverwachte omwegen (planners en tekentafelaars hebben nog nooit een fietszadel aan hun kont gevoeld) en het intrigerende labyrint aan grensmarkering langs het Bels lijntje. En zien we daar al een BOT of DMW-serie in wording ?
    Een zonnige en lekvrije voortzetting, we houden jullie in de gaten!

Groet, Tim

• 06 September 2014 - 21:28

Erno:

Hola, met het eten zit het ook wel snor zie ik wel. Graag van elke maaltijd een fotootje, ja!

• 07 September 2014 - 12:34

Annelies:

Jos, na eerst nog eens 2 x opa geworden te zijn, nu op de fiets met broer naar Spanje. Ik heb daar veel bewondering voor en ga zeker jullie volgen. Heel veel succes en geniet van deze prestatie.

• 08 September 2014 - 19:24

Stef Kluiter:

Erg leuk om je zo op deze manier te kunnen volgen.
    Heel veel succes nog komende weken!!

• 11 September 2014 - 10:54

Bart Du Chatenier:

He fietsjongens,

Chapeau en een diepe buiging (en een beetje jaloers) wat een geweldige onderneming. Met de huidige pensioenleeftijd plannen ga ik het veel makkelijker krijgen als ik ooit zoiets ga ondernemen: met een scootmobiel!
    mooie foto's en leuk verslag, ik blijf jullie volgen!

succes verder!

groet, Bart